Alla inlägg den 7 december 2008

Av Angelica Westman - 7 december 2008 17:45


Idag så har jag namnsdag :) Fick en bakbok av mamma i morse med chokladrecept. Hur bra är inte det då? Det fanns hur många recpet som helst som såg urgoda ut :) Finns två böcker till med chokladbakeri som jag vill ha sedan är det fulländat med chokladkokböcker. Då blir det bara att baka chokladverk när man flyttar hemifrån som man kan bjuda gäster på :)


Jag och Linus har varit ut till Birsta en sväng idag men köpte inget och hittade inget heller. =/ Fast det är ju bra på ett sätt, då slapp jag göra av med massa pengar på något onödigt som jag kan lägga på en dator istället.


Just nu så har jag precis börjat baka lussekatter. Kanske luktar hur gott som helst i köket nu ;) Degen håller på att jäsa så jag får väl vänta med att baka ut degen i 30-40 minuter. Men dom kommer bli urgoda sedan eftersom jag kanske är bäst på att baka ;)


Lite senare så ska Jag, Mamma och Peter äta tekakor med sallad, rödbetssallad och köttbullar på. Kanske hur gott som helst? Älskar sånna mackor. Det är så gott med julmat och snart är det dax för julbord.


Nästa helg är det julmarknad på Nordvik så ska stå och sälja lite grejer där på Lördag! Synd att det är på helgen bara men ska få sova hos Julia så det är bara kliva upp och så är man på skolan :D 


Tänkte knäppa lite kort på mina lussekatter när dom är klar så ni får se hur smarriga dom kommer vara...


Ovido - Quiz & Flashcards