Alla inlägg under februari 2010

Av Angelica Westman - 28 februari 2010 12:41

Nu har jag fått nog av förföljelserna av dig!! Jag kommer polisanmäla allt som hänt och visa mailen du skrivit! Jag känner mig verkligen obekväm i vad du håller på med och har gjort! Om du nu först förälskar dig i mig sedan ska du förfölja mig, min blogg och allt vad du nu håller på med och sedan skriva nedvärderande mail och kommentarer i min blogg så kan du ju lägga ner nu direkt! Jag bryr mig inte om dig och dina stalker fasoner!


Polisanmälan Here I Come! =)

Av Angelica Westman - 27 februari 2010 03:02

Åhh, jag blir så förbannad när jag läser att personer tycker dom ska avliva Tilikum från seaworld! Späckhuggare är utrotningshotad och då tycker alltså folk att dom ska avliva en avelshane i ett bevarandeprogram!? Hur fan tänker ni? Först och främst är inte späckhuggare till för att hålla i park och för det mesta så svälts dom innan uppvisning för att dom ska vilja uppträda och få mat! Det är rent djurplågeri att hålla späckhuggare enligt min personliga åsikt! Sen det här med killerwhale gör mig oxå galen! Späckhuggare är ingen mördarval, inte åt människans håll heller. "Åh shit det förklarar varför dom heter killer whale" äh gå och dränk er!


Nu tänker ni säkert, åh men va fan hon vill ju jobba med marina däggdjur, t.ex delfiner så hon ska ju inte säga så mycket! Men det är fan inte samma sak!! Delfiner tycker om människor och tycker om att leka. Vi behöver inte tvinga dom att leka, det gör dom även ute i det fria! Delfiner leker med deras tränare och tycker om att göra det annars skulle dom deppa ihop och dö på grund av det. Men så är ju inte fallet! Det finns även historier om att delfiner räddat människor när deras båtar gått på grund ich liknande, inte fan skulle en späckhuggare göra något liknande! Men jag har ju hört hur vissa delfiner får sina nya hem på exempelvis seaworld och det gillar jag verkligen inte!!! Att andra delfiner som inte duger som dom är blir mördade för att dom inte är "perfekt"! Fy fan höll på att gå i miljoner bitar när jag fick veta det! Era jävla MÖRDARE!! Åh jag tror jag blir tokig!


Självklart skänker jag en tanke åt den stackars tränare som blev utsatt av Tilikums vrede och råkade så pass illa ut att hon avled. Men jag tycker ändå inte att man ska leka med späckhuggare. Men som sagt det är hemskt att veta och höra att denna underbart vackra varelse har ställt till med nått sånt här hemskt!


Låt djuren vara i det vilda om dom inte går att anpassa till fångenskap, djuren blir mycket lyckligare när dom får leva det liv dom skapades för att leva! <3


Av Angelica Westman - 18 februari 2010 13:12

Jag är med och tävlar om en t-shirt från Phoenixthisrt.com

Här är t-shirten jag är med och tävlar om!

http://phoenixtshirt.com/sv/articles/2.21.2216/jr-love-yoshi-nintendo-t-shirt

Därför vill jag vinna:

Jag älskar verkligen den här t-shirten. Den är helt underbar. Den är verkligen JAG! :P Yoshi och supermario har varit en stor del i mitt liv sedan jag va ca 5 år (jag är 21 nu) och började spela supernintendo :D I really love Yoshi <3 Supernintendo och yoshi is tha shiit! :D <3

Va med du oxå.

Tävlingen slutar idag Så skynda på! :D

Kolla in fokis blogg, grym bloggare!!

http://fokis.se/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards