Alla inlägg under december 2008

Av Angelica Westman - 28 december 2008 21:24


Idag har jag typ bara vare hemma. Har testat min nya symaskin som jag fick i julklapp av Mormor och Morfar <3 Den va jättebra :) Så nu har jag sytt nya svarta gardiner som jag ska hänga upp tills att jag fyller år.. (Bild kommer senare)


Har oxå etsat på några glas :) Som blev jättefina.. lägger upp bilder senare eftersom jag är alldeles för lat för att knäppa kort just nu.


Nu ska Linus komma och hämta mig vi ska spela TEVESPEL!!! :)

Av Angelica Westman - 25 december 2008 20:23


Idag ställde jag klockan på 09.30 ...nu kanske alla undrar varför jag ställde klockan så tidigt dagen efter julafton då man ska sova ut och bara tat lungt. Jo det ska jag tala om, jag skulle till Siba och köpa mig en dataskärm eftersom jag ska köpa en ny dator ;) och då behöver man en skärm annars vet inte jag hur man ska klara sig.. haha så det blev en 22" Widescreen från LG :) Suveränt pris och en suverän skärm... det är ju jättebra!


Till min hjälp hade jag min kära morfar som kom hit och hämtade mig så jag tog mig ut till Birsta. Har ju ingen bil just nu då jag går i skolan på Nordvik och inte är i behov av någon bil!


När jag fyller år ska jag önska mig pengar så att jag kan köpa min dator ;) Weii...


Senare på dagen så åkte Jag, Mamma, Peter och barnen ut en sväng och kollade efter lite saker.. Då köpte jag ett 8GB USB.. Det är ju alltid bra att ha ;) 125:- inte alls farligt dyrt...


Har oxå haft tvättis idag eftersom jag behövde tvätta mina nya sängkläder så nu är dom rena och fina, ska testa sy gardiner oxå med min nya symasikn men jag vet inte om jag vågar mig på det idag. Vi får se! :P



Av Angelica Westman - 25 december 2008 19:35


Ja, Jag kan inte säga mer än att min julafton var suveränt bra! Fick massa julklappar åt massa god mat och träffade min familj som jag tycker en massa om :)


Vad fick jag då?

Jo jag fick:

Symaskin

Tatty Teddy Nallar

OBH Nordicas Piano Black brödrost

Svarta sängkläder (Skitsnygga)
Rosa Fluffifluff Hörlurar ;)
Bakbok med choklad

Massa Pengar och presentkort

Tekoppar Från Lagerhouse


....Och massa massa mer :) JätteNöjd!!!!


Bilder säger mer än tusen ord så här kommer några från igår..



Av Angelica Westman - 22 december 2008 15:59


Jag är med i en tävling om en goodiebag FYLLD med massa skojj :)


Detta är med i bagen:

Tandblekningskit från Bergarelaxen.
Kroppspeeling och kroppsolja med Havtron från Rosenserien.
Solpuder, lipgloss, ansiktspeeling, fuktighetsmask samt fuktighetskräm med brun-utan-sol från Yves Rocher.
Nagellack nr 133 och 129, Myrraolja, Beautylack, Allroundlack, Nagel & nagelbandsrengöring, Nagelbandscreme, Lösnagelremover, Ögonbrynstrimmer, Frans - och ögonbrynsnäring samt Frans & ögonbrynsfärg från Depend.
Värde ca 2000kr.


Va med och tävla du oxå :)

Tävlingen hittar du här!

Av Angelica Westman - 22 december 2008 15:42


Glömde lägga upp bilder på världens gulligaste barn oxå som jag va och hälsade på för någon dag sedan!


Kan oxå berätta att jag varit i Birsta i dag med Mamma Mormor och Morfar! Vi har köpt lite julklappar, handlar på Willys för att jag ska baka, fikat på Ikea (Åt prinssestårta :) va in på Cupolen och hämtade ett blomsterarrangemang och sist men inte minst va vi på Plantagen och köpte lite saker. Dom har ju 50% på alla julsaker. Vi köpte en gris och en bock som just nu står under granen hela och fina, vi får ju se hur det blir med den saken eftersom vi har en katt som tycker det är väldigt "gott" att tugga på torra saker! Köpte oxå  presentsnöre, servetter och så fick jag två små kaktusar av mormor som jag kan sätta i mina blomkrukor som ser ut som gubbar :) Nu har dom äntligen fått hår igen! Dom va ju alldeles uttorkade förut haha. Ni skulle ha sett glömde knäppa kort före och efter men ni får iaf se efter ;)


Nu ska jag käka nått för jag är hungrig :)


Av Angelica Westman - 21 december 2008 15:39


Nu är det fjärde advent och vi har tänt vårat sista ljus i adventsstaken! Vi har oxå äntligen klätt våran gran och det känns verkligen som att julen har kommit :)


Jag bakade brownies oxå med mörk choklad, dom blev faktiskt ganska goda :) Men det hände en del bravader innan jag kom fram till resultatet ;)


Lägger upp lite bilder....


Av Angelica Westman - 19 december 2008 13:56


Nu har jag gjort mig i ordning så att jag skulle kunna åka iväg på fest ;) Skulle till Jens egentligen men när jag ringde och kollade om han kunde hämta mig i matfors sa han att han kunde hämta mig hemma här istället vid 4-5 tiden så eftersom jag inte hade nått att göra så sminkade jag en regäl sminkning istället eftersom tiden skulle gå och nu är jag klar.  :)


Ska lämna lite julklappar till Tilde och Tintin plus Jens och Maria. Blev lite mer julklappar till dom i år än förra året då jag hade lite mindre pengar! Tilde och Tintin kanske är världens gulligaste gullungar :)


(Kom på att årets första Julbord åts på skolan igår! Plus att det var väl påkostat, 3 sorters lax, 3 sorters sill, skinka, prinskorv, köttbullar, rödbetssallad, mimosasallad, skagenröra, ädelost, kex, leverpastej, revbensspjäll, räkor och mycket mycket mer.)


Av Angelica Westman - 15 december 2008 18:20


I helgen så byggde jag och Linus ett pepparkaksslott :) Det blev jättefint :) Lägger upp en bild. Massa godis gick det åt... och en massa tålamod.. och jag kan ju säga att tålamod är inte min bästa vän så jag förstörde degen ett flertal gånger och kastade den runtomkring mig :P Haha :)  


I dag så har jag och mamma varit ute på Ikea och handlat lite julklappar. Vi satt oss på Charm och tog en räkmacka oxå :) Hur gott som helst kanske? :D *Mums* Vi har varit på Barnenshus, Boom, Cubus, ja en massa ställen. Fast jag har inte köpt några idag eftersom jag är så gott som klar. Kanske ska köpa en till grej till Linus. 


Innan vi åkte till Birsta så gick vi ner och hämtade mitt etsningsmedel som jag väntat på i 3 veckor. Dåligt länge jag har väntat varit otålig varjer dag. Men nu har jag äntlgen fått det :) 


När jag kom hem så etsade jag grejerna jag skurit ut malla på. Lägger upp några bilder så får ni se.. Jag är väldigt nöjd faktiskt :) (Jag har alltså gjort testen på spegeln och lykotrna själv med hjälp av etsningsmedel ;)


Har precis slagit in dom sista julklapparna förutom dom jag etsat idag så det är skönt att vara klar med allt sånt :) lägger upp bilder.. 


Nu ska jag göra lite käk och vänta på att Linus ska komma, Han ska etsa sina lyktor :P

 

Ovido - Quiz & Flashcards